معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی:
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: با توسعه سیستم الکترونیک تامین اجتماعی، خدمات این سازمان بدون نیاز به حضور فیزیکی، از طریق ارتباط با سامانه این سازمان و از طریق رایانه شخصی در خانه به بیمهشدگان ارائه می شود.
دکتر محمدرضا جعفریان با بیان اینکه هم اکنون عملیات توسعه روند نظام الکترونیک تامین اجتماعی در کشور آغاز شده است و تاکنون بسیاری از عقب ماندگیها را جبران کردهایم، افزود: با توجه به سیاستهای تامین اجتماعی با هدف سرعت بخشیدن به کارها و جلب رضایت هرچه بیشتر مردم، به دنبال اجرای طرحهای نیمه حضوری نیستیم بلکه خواهان اجرای طرح های غیرحضوری هستیم تا تامین اجتماعی را به خانههای مردم ببریم.
وی اظهار داشت: به همین منظور در اولین قدم با بارگذاری پروندههای قدیمی به صورت پروندههای الکترونیک در سامانه این سازمان که هم اکنون مراحل پایانی خود را طی میکند، در زمینه IT پیشرفتهایی حاصل شده اما با توجه به هدف نهایی ما فعلا مطلوب نیست.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه با اجرای این روش هم اکنون بیمه شدگان میتوانند از هر نقطهای از کشور برای صدور دفترچه درمان خود اقدام کنند، تصریح کرد: بیمه شدگان همچنین میتوانند با ارائه کد ملی و کارت شناسایی معتبر از خدمات تمام درمانگاهها و بیمارستانهای تامین اجتماعی سراسر کشور بهرهمند شوند.
دکتر جعفریان با اشاره به اینکه افرادی که بتوانند از IT استفاده کنند در واقع تامین اجتماعی را به خانههای خود بردهاند، گفت: اجرای این روش علاوه بر کاهش هزینههای سفر و جلوگیری از اتلاف وقت، موجب سرعت بخشیدن به کارها و افزایش راندمان خواهد شد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح نام نویسی الکترونیک اولین طرحی بود که از طریق سامانه تامین اجتماعی به انجام رسید و کارفرمایان بدون نیاز به مراجعه حضوری نسبت به ارسال لیستهای بیمهای خود اقدام میکنند، اظهار داشت: اجرای این طرح باعث شد حداقل یک میلیون مراجعه به شعب تامین اجتماعی کاهش یابد.
دکتر جعفریان تصریح کرد: امیدوارم با توسعه این روند، به زودی بخش IT با معاونتهای بیمهای و درمان همانند بیمارستانها و درمانگاههای تامین اجتماعی با هم لینک شوند و در گام بعدی بخشهای درمان غیرمستقیم نیز به این شبکه متصل شوند.